۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳

معاون استاندار ایلام:

۷۸ هزار واحد مسکونی در ایلام نوسازی و بهسازی شدند

۷۸ هزار واحد مسکونی در ایلام نوسازی و بهسازی شدند

ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷۸ هزار واحد مسکونی در ایلام نوسازی و بهسازی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کرمی عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان که با اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: در استان ایلام از سال ۹۳ تاکنون چهار حادثه بزرگ شامل دو زلزله و دو سیل در استان ایلام اتفاق افتاد که آخرین حادثه سیل سال ۹۸ بود و در این حوادث، ۷۸ هزار واحد مسکونی نوسازی، احداث و تعمیر شد که از این میان هشت هزار و ۶۰۰ واحد احداثی و مابقی آنها تعمیراتی بود.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات خوبی که در بحران‌های مختلف برای استان اختصاص یافته، اظهار کرد: برای ۷۸ هزار واحد آسیب دیده بیش از ۷۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافته و در سیل ۹۸ نیز برای بهسازی و ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی، بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه سد سیمره علاوه بر برکات و مزیت‌هایی که داشته است باعث مشکلاتی در استان شده، تصریح کرد: در پایین دست سد سیمره هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دره شهر وجود دارد و هر از چند گاهی خساراتی به پایین دست وارد می‌شود و روستای تلخاب در شهرستان بدره هم دچار آسیب شده که نیاز به جا به جایی روستا است.

وی افزود: همچنین در بالادست سد سیمره روستاهای منطقه عرب رودبار وجود دارند که پرداخت خسارات این عزیزان با مشکل مواجه شده اگر این اعتبارات اختصاص یابد مردم از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

کرمی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد شهرهای استان به خاطر توپوگرافی منطقه در خطر سیل قرار دارند، گفت: ما بخش‌هایی را بازسازی کردیم ولی نیاز به اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها مربوطه داریم.

وی با بیان این مطلب که استان نیاز به پنج سالن بحران دیگر دارد ادامه داد: در بخش ریزگردها اقدامات خوبی صورت گرفته که نیاز است تکمیل شود و امروز این آمادگی وجود دارد که هر اعتباری به استان اختصاص یابد دو برابر آن توسط استان کمک شود.

وی افزود: برای بحث پیشگیری، وجود تجهیزات هواشناسی در استان ضروری است و در حوزه محیط زیست نیز برای پایش و سنجش ذرات گرد و غبار نیازمند اعتبارات لازم است.

کد خبر 5165956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha